En iyi Bitcoin borsası En Güvenilir borsa siteleri

En iyi Bitcoin borsası hangisidir sorusu hepimizin aklına sık sık gelmektedir. Özellikle kripto paraların popülerliğinin çığ gibi büyüdüğü bu günlerde onlarca borsa açılıp kapanıyor. Yatırımcıların seçeneklerinin giderek artması kafaları karıştırıyor.
Bu yazımda kendi kullandığım Bitcoin borsalarını tanıtacağım ve avantaj dezavantajlarından bahsedeceğim. Sonrasında en iyi Altcoin borsasını seçmeyi size bırakıyorum.

Binance

En meşhur ve büyük Bitcoin borsasından başlayalım. Adını duymayan herhalde kalmamıştır ama yine de yazmakta yarar var. Çoğu insanın Bitcoin aldıktan sonra parasını ilk yolladığı yer bu borsadır. Buraya tıklayarak kayıt olabilirsiniz.
NOT: withdraw yaparken her coinin komisyonu farklı, tavsiyem withdraw yaparken fee’lere tek tek bakmanız. Ben genelde Ripple ile withdraw yapıyorum çünkü hem komisyonu düşük(0.25 XRP) hem de çoğu borsada var.
avantajları:
  • Komisyon oranları çok düşük.(%0.1 seviyelerinde) BNB coin kullanarak ödeme yaparsanız bu aran %50 daha düşük oluyor
  • En güvenilir ve büyük borsa. Günlük işlem hacimlerinin 1 milyar $’ı gördüğü olmuştur.
  • Telefon uygulaması kesinlikle çok başarılı bu sayede her saniye hızlı işlem garantisi veriyor.
  • Hesabınızı onaylamadan 2 BTC’e kadar işlem yapabilirsiniz.
dezavantajları:
  • USD ile deposit yapabilmeniz için 2 BTC’den büyük bir işlem hacminiz olmalı

Kucoin

Merkezsiz borsaların popülerliğinin hızla artmasıyla üne kavuşmuş bir borsadır. Kucoin Shares gibi inovatif yönleriyle kullanıcılarını mutlu etmektedir. Buraya tıklayarak üye olabilirsiniz.
avantajları:
Düşük komisyonları(%0.1 civarı)
NEO’ya günlük Gas ödemesi
Fazla koin çeşitliliği
Kucoin Shares adlı kendi çıkarttıkları coini elinde bulunduranlara günlük kar ödemesi(borsa kendi kazandığı paranın yüzde 90'ını tekrar kullanıcılarına dağıtıyor.)
Yüksek işlem hacmi kapasitesi
dezavantajları:
Dolar, Euro gibi gerçek paralarla işlem yapılamaması

FTX

Her insanın kendi favori borsası vardır ftx da hızlı işlem yapabilme ve karttan para yatırabilme/çekme özellikleriyle benim kalbimi kazanmıştı. Buraya tıklayarak üye olabilirsiniz.

avantajları:
Kredi/Banka kartlarından para yatırabilme/çekme
Kullanıcı dostu arayüz
Bitcoin fiyatları düşüşte ise hızlı tepki verdiği için Türk borsalarından daha ucuza alım yapılabilmesi
Hızlı hesap verificationı
Güvenlik önlemleri çok fazla 
dezavantajları:
Kart özelliklerinin bazı dönemlerde kapanıp açılması
Bitcoin fiyatları artışta ise fiyatın Türk borsalarının üstünde olması
Toplam 8 coin olması ve coinlerin genelde Binance gibi borsalardan pahalı olması

Kucoin

Çoğumuz bu borsayı az bulunabilen coin ve tokenları almak için kullanıyor. Ben de ilk üye olurken eBitcoin(ebtc) ve DigitalNote(XDN) almak için üye olmuştum, memnun kaldım. Buraya tıklayarak üye olabilirsiniz.
avantajları:
Çok fazla coin çeşidi barındırıyor.
dezavantajları:
Deposit/Withdraw işlemlerinin süreleri çok değişiyor. Şu ana kadar 1 dakikada işlem yaptığım da oldu 1.5 saatte de.

Bitfinex

Dünyanın en yüksek hacimli borsası olma özelliğine sahiptir ancak hesap açmak için $10.000'ı gözden çıkarmanız gerekir. Binance’e kıyasla daha pahalıdır. Çok yüksek miktarlarda alım satım yapmayacaksanız önermiyorum.

Bittrex

Yeni üye alımı şu an kapalı olsa da açılacak olursa üye olmanızı tavsiye ediyorum. Sitede şu anda 274 adet coin var. Ben yaklaşık 8 ay önce verified olmuştum işlem bir aya yakın sürmüştü. Verified olmadan dolar ve euroyla işlem yapamazsınız.

Türk Borsaları


Yorumlar